ARTICOLE DIN PRESĂ
OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE ASTRONOMIE ȘI ASTROFIZICĂ
ȘAPTE PARTICIANȚI ȘI TOT ATÂTEA PREMII PENTRU LOTUL BRĂILEI LA OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE ASTRONOMIE ȘI ASTROFIZICĂ
* un premiu I, două premii II, două premii III și două mențiuni - bilanțul olimpicilor brăileni la această competiție
O nouă performanță remarcabilă pentru olimpicii brăileni! La sfârșitul lunii trecute a avut loc etapa națională a Olimpiadei de Astronomie și Astrofizică, organizată de Universitatea ”Ștefan cel Mare” din Suceava și Societatea Științifică Cygnus Centru UNESCO – Suceava. Brăila a fost reprezentată la această competiție de șapte elevi brăileni și toți s-au întors acasă cu câte o distincție. Iată care sunt premiile obținute de lotul Brăilei:
Secțiunea Juniori
Secțiunea Seniori 1
Secțiunea Seniori 2
Competiția a fost împărțită pe trei secțiuni, în funcție de clasă și de încadrarea vârstei în limitele stabilite de regulamentul Olimpiadei Internaționale de Astronomie. La secțiunea Juniori participă elevii care sunt cel puțin în clasa a V-a sau nu au împlinit 15 ani până la data de 2 ianuarie a anului de desfășurare a olimpiadei și care nu au mai participat în anii precedenți la Olimpiada Internațională de Astronomie. La secțiunea Seniori 1 participă elevii care nu mai îndeplinesc condițiile înscrierii la categoria Juniori și sunt cel mult în clasa a X-a, iar la secțiunea Seniori 2 participă toți elevii care nu mai îndeplinesc condițiile înscrierii la categoria Seniori 1.
Structura probelor de concurs a fost similară celor susținute la Olimpiada Internațională de Astronomie și Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică: o probă teoretică cu durata de 3 ore și o probă observațională care evaluează competențele de interpretare a datelor obținute prin analiza unei hărți cerești.
Felicitări elevilor și profesorilor coordonatori!
Obiectiv Vocea Brăilei, 30 august 2021
Cei trei Ași. Colegi de clasă acasă, șefi de promoție în capitală
* Emilia Ciochină, Marius Alin Dragu și Mădălina Georgiana Statache au fost colegi de clasă la Colegiul Național “Gh. M. Murgoci”, iar anul acesta fiecare dintre cei trei a devenit șef de promoție la facultatea absolvită * Emilia este șefa de promoție a Facultății de Horticultură din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină din București, Marius al Facultății de Inginerie Medicală din cadrul Universității Politehnica din București, iar Mădălina tot la Inginerie Medicală, însă la Universitatea “Transilvania” din Brașov * cum au ajuns la această performanță, ce i-a motivat și care sunt planurile lor de viitor, toate acestea le veți afla în materialul de astăzi.
Trei elevi care au fost colegi de clasă în liceu au ajuns acum șefi de promoție la facultate. Vorbim despre trei tineri cu care Brăila ar trebui să se mândrească: Emilia Ciochină, Marius Alin Dragu și Mădălina Georgiana Statache. Cei trei au fost colegi de clasă la profilul Științe ale naturii din cadrul Colegiul Național “Gheorghe Munteanu Murgoci”, promoția 2017. Emilia și Marius sunt chiar colegi din clasa I, iar în liceu Mădălina și Emilia au împărțit aceeași bancă. După ce au făcut performanță cât timp au fost elevi ai Colegiului “Murgoci”, acești tineri minunați au ținut ștacheta și la facultate, primind titulatura de șefi de promoție: Emilia la Facultatea de Horticultură din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină din București, Marius la Facultățea de Inginerie Medicală din cadrul Universității Politehnica din București, iar Mădălina la Facultatea de Inginerie Medicală din cadrul Universității “Transilvania” din Brașov. Aceștia ne-au mărturisit că s-au bucurat atât pentru reușitele proprii, cât și pentru reușitele colegilor. Toți trei sunt acum ingineri cu acte în regulă, deci corect ar fi să spunem ing. Emilia Ciochină, ing. Marius Alin Dragu și ing. Mădălina Georgiana Statache.
Astăzi îi veți cunoaște pe fiecare dintre ei și veți afla cum au ajuns la această performanță, ce îi pasionează, ce îi motivează și care sunt planurile lor de viitor.
Emilia Ciochină: “Pentru a ajunge să realizezi lucruri mărețe, trebuie să pornești de la a-ți schimba atitudinea față de cele mai mici”
“Îmi place să petrec timp în natură, mai ales la munte, mă fascinează apusurile, îmi place să alerg, să citesc, îmi place mult fotografia, să surprind trăirile celorlalți prin obiectivul foto și îmi plac mult copiii. Toate acestea mă atrag în primul rând pentru modul în care mă conectează cu Dumnezeu”. Așa se descrie Emilia Ciochină, o tânără care face cinste Brăilei. Spune că a ales să urmeze Facultatea de Horticultură din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină din București după ce a întâlnit un grup de studenți pasionați de la Agronomie și a rămas impresionată de ce i-au povestit. Ulterior, când a devenit studentă, aceasta și-a dat seama că facultatea reunea toate domeniile pe care o intersau.
Cum a ajuns șefă de promoție? În cazul ei plăcerea de a învăța lucruri noi i-a adus succesul pe plan academic.
“Nu am învățat pentru note! Am încercat să văd învățatul din perspectiva faptului că pentru a ajunge să realizezi lucruri mărețe, trebuie să pornești de la a-ți schimba atitudinea față de cele mai mici. Nu spun că învățatul nu este important, ci că el este o etapă în procesul devenirii noastre, pe care trebuie să ne-o însușim. Chiar dacă am reușit să termin cu bine fiecare an de studiu, nu m-am gândit la acest «statut» primit la finalul facultății și a fost o surpriză pentru mine și o binecuvântare!”, mărturisește Emilia.
Tânăra descrie anii de studenție ca pe o perioadă în care a învățat și a experimentat multe lucruri, dar și momentul în care și-a descoperit abilități noi, printre care fotografia și pasiunea pentru decorațiuni, motiv pentru care a început să investească în cărți și în obiective foto.
De-a lungul facultății a încercat să se implice în cât mai multe activități de voluntariat din cadrul universității, dar cele mai dragi proiecte îi sunt cele pe care le-a avut cu tinerii de la biserica pe care a frecventat-o, Samaritenii Renovatio. Împreună cu oamenii de acolo, în timpul stării de urgență a avut grjiă de multe familii din București aflate în nevoi, de la bătrâni singuri la copii orfani.
“Am multe amintiri frumoase din facultate. Sunt cele cu fratele meu, student și el, cu care am călătorit și am explorat zone faine din țară, toate nopțile petrecute în tren și prin gări, entuziasmul de a descoperi că acum știu planta x sau y, bucuria de a concluziona că într-adevăr avem o țară frumoasă! Amintiri faine sunt excursiile și deplasările din cadrul universității, orele petrecute printre rândurile de viță-de-vie și cele în care trebăluiam cu doamnele de la sere după cursuri. Mai mult decât amintiri, și spun asta pentru că m-au impactat puternic, sunt toate proiectele în care am fost implicată cu Samaritenii prin frumusețea și onoarea de a face parte din echipa lui Dumnezeu”, spune tânăra.
Cum un an și jumătate au făcut cursuri online din cauza pandemiei, Emilia spune că perioada de “facultate online” a fost una ciudată, în contextul în care s-a învățăt doar teoretic în cadrul unei universități unde accentul se pune mult pe partea practică. În ultimul semestru, desfășurat în sistem hibrid, a încercat însă să recupereze cât s-a putut. “Cele mai multe zile mi le petreceam prin plantațiile din campus sau la sere, încercând să ajut cu ce era nevoie și să învăț aspecte practice”, afirmă aceasta.
Deși mulți tineri aleg să plece din țară după ce termină facultatea, nu este și cazul Emiliei, care e hotărâtă să rămână în România. Mai mult, vara aceasta s-a întors în Brăila.
“Nu mă văd plecând din țară. Cumva știu că nu este întâmplător faptul că Dumnezeu a vrut să mă nasc, să cresc și să învăț aici. Îmi place România! Știu că mulți consideră că nu se poate realiza mare lucru în țara noastră, dar eu sunt de părere că se poate face treabă și aici! Și mai știu că în mare parte Bucureștiul este un oraș al oportunităților și că puțini aleg să se mai întoarcă în Brăila. Eu însămi am gândit astfel și nici nu luam în calcul varianta de a reveni aici, dar pe parcurs am analizat lucrurile din alte perspective și m-a ajutat Dumnezeu să înțeleg că locul meu este aici și chiar m-am întors cu toată inima, fără să regret”, susține aceasta.
În ceea ce privește planurile de viitor, Emilia va urma un masterat în Consultanță agricolă, tot în București.
Mai trebuie spus că tânăra a fost campioană și în gimnaziu, nu doar la facultate, ea având media 10 la Evaluarea Națională și media 10 la admiterea la liceu.
Marius Dragu: “Să ajung șef de promoție nu a constituit niciodată scopul muncii, ci consecința acesteia”
Marius Alin Dragu are 23 ani și este șeful de promoție al Facultății de Inginerie Medicală din cadrul Universității Politehnica din București, tematica abordată de acesta la lucrarea de diplomă fiind una extrem de interesantă: electrocardiograma fetală. A ales acest domeniu de studiu fiind pasionat de științele exacte, cu precădere matematica, și în egală măsură fiind interesat de aplicațiile din domeniul medical. Ce înseamnă pentru el să fie șef de promoție?
“Pe lângă cele trei litere în față «Ing.», după cum exprimă sintagma «4 ani din viață pentru trei 3 litere în față», a fi șef de promoție nu e decât un îndemn, o motivație astfel încât în viitor să repet și să depășesc performanțele, să vin cu îmbunătățiri și să contribui la dezvoltarea domeniului. După cum este menționat în Jurământul Inginerului de la Universitatea Politehnica din București, cele spuse anterior se pot rezuma «să apăr prestigiul școlii în care m-am format și al cărei ambasador devin». Referitor la cum am ajuns la performanța amintită, pot spune ca nu a constituit niciodată scopul muncii, ci consecința acesteia”, susține tânărul.
Marius spune că s-a bucurat foarte mult și pentru colegele și prietenele sale care au devenit șefe de promoție. “Fiind toți trei șefi de promoție nu am făcut decât să susținem și să subliniem valoarea clasei din care venim și, mai mult decât atât, prestigiul Colegiului Național “Gheorghe Munteanu Murgoci”, afimă acesta.
Faptul că este as în domeniul pe care și l-a ales nu ar trebui să ne surprindă, însă tânărul are și alte pasiuni. Mai exact, îi place să exploreze locuri noi, să cunoască oameni și să discute cu aceștia și, de asemenea, este atras de lectură pentru că îndeamnă la meditație și gândirea analitică, rațională. Se descurcă foarte bine și când vine vorba de activitățile administrative, de organizare și conducere.
Pentru Marius, anii de facultate au reprezentat un proces evolutiv, în care a îmbinat utilul cu plăcutul, a legat prietenii frumoase și a câștigat experiențe prețioase, având de fiecare dată șansa de a întâlni și cunoaște oameni minunați. De-a lungul facultății a participat ca voluntar în cadrul proiectului “Guide Me”, unde a oferit meditații la matematică unui grup de elevi de clasa a XII-a pentru pregătirea examenului de Bacalaureat. În plus, a fost implicat în diverse activități administrative și de organizare la nivelul specializării “Echipamente și sisteme medicale”, pe care a urmat-o în cadrul facultății.
“Spunând «facultate», spui mai mult decât examene sau note, spui relații interumane. Acestea au generat cele mai frumoase amintiri! Șansa de a cunoaște oameni minunați, norocul de a lega prietenii frumoase, mulțumirea de a îi putea ajuta pe ceilalți, oportunitatea de a lucra cu profesori dedicați, cu simțul umorului și apropiați de studenți și în egală măsură de a avea o conducere a facultății interesată de bunăstarea studenților săi”, declară Marius.
În ceea ce privește facultatea online, chiar dacă la început a fost o perioadă de îngrijorare, tânărul susține că atât studenții, cât și cadrele didactice, au muncit mai mult, iar efortul profesorilor s-a dovedit unul deosebit, menținând la standarde înalte procesul de livrare a informațiilor. “Accentul nu a mai fost pus pe teoria pură, învățată și redată la examen, ci pe aplicabilitate, ceea ce necesită un alt mod de gândire. Cred că odată cu trecerea la participarea fizică, acest mod de predare axat pe gândire și creativitate ar trebui să rămână în continuare un instrument util, la îndemână, mai ales în zona ingineriei, dar nu numai”, susține acesta.
Întrebat dacă are planuri să plece din țară, Marius a răspuns că nu, ba mai mult, îi îndeamnă și pe colegii săi de generație să cântărească bine o astfel de decizie. “Îi încurajez pe cât mai mulți dintre colegii mei și în egală măsură generațiile viitoare să se gândească la acest aspect pentru ca România să aibă parte de ingineri puternici, oameni cinstiți, de performanță și calitate în domeniile alese”, este mesajul lui Marius. Din toamnă, Marius va urma programul de masterat “Tehnologii Moderne pentru Ingineria Medicală” și în paralel va începe și lucrul.
Mădălina Statache: “Nu a existat interesul de a avea o titulatură, totul a fost o luptă interioară de a dovedi că sexul frumos poate genera o competiție viabilă in ingineria medicală”. Mădălina Georgiana Stătache s-a născut și a crescut în Ianca, oraș pe care îl descrie ca fiind “mica oază de regăsire pentru sufletul ei”. A făcut clasele primare și gimnaziale la Ianca, după care a urmat Colegiul “Murgoci”, profilul Științele Naturii, de aici și alegerea de a urma Ingineria Medicală din cadrul Facultății de Design de Produs și Mediu din cadrul Universității “Transilvania” din Brașov. Tânăra spune că facultatea a provocat-o să se perfecționeze tot mai mult în ceea ce privește cunoașterea și dezvoltarea personală. “Am ales Inginerie pentru că întotdeauna am fost pasionată de științele exacte, cum ar fi matematica, iar pentru că am terminat specializarea de Științe ale naturii, anatomia a fost prezentă la tot pasul. Am avut întotdeauna curiozități legate de zona tehnică a lucrurilor și asta m-a ajutat să îmi dau seama că partea de inginerie mi se potrivește. În al doilea rând, m-am gândit că această împletire a ingineriei cu medicina este ceva deosebit față de toate specializările tehnice, deoarece tot universul acesta de noțiuni și procese este dedicat sănătății și siguranței omului. Cursurile universitare în domeniul Ingineriei medicale reprezintă un cumul de studii, implicând un înalt nivel de calificare ce impune standarde internaționale severe pe managementul calității, standarde ce nu există în niciun alt domeniu de activitate”, afimă Mădălina. La fel ca ceilalți doi colegi și prieteni șefi de promoție, tânăra ne-a spus că scopul ei nu a fost neapărat să obțină această titulatură, ci pur și simplu distincția reprezintă rodul muncii sale.
“Nu a existat interesul de a avea o titulatură, totul a fost o luptă interioară de a dovedi că sexul frumos poate genera o competiție viabilă în ingineria medicală, o cheie spre succesul echipamentelor medicale de mâine, prin proiectarea unică la un cost competitiv fără a face abatere de la calitate, deoarece prin ea este remarcată diferența dintre viață și moarte. Consider ca această titulatură de șef de promoție reliefează ambiția și perseverența de care am dat dovadă pe parcursul celor patru ani, venind ca o recunoaștere a muncii mele. De asemenea, mă simt onorată că am reușit să marchez parcursul meu într-un mod așa de frumos”, ne-a declarat aceasta. Despre anii de studenție, Mădălina ne-a povestit că i-au oferit oportunitatea de a participa la schimburi de experiență academică privind ingineria medicală. “Prin primul pas făcut în mediul universitar am constatat cât de mare este cunoașterea, cât de mici suntem în fața ei și cât de mult avem de învățat. În prima zi mi-am zis: «Stai să vezi cât o să învăț, o să știu tot despre ingineria medicală!». Însă pe parcursul anilor universitari mi-am dat seama că pe măsură ce învăț mai mult cu atât aflu cât de puține informații acumulez. De aceea, consider că pe tot parcursul vieții trebuie să avem alături un mistagog, fie el și autodidact, pentru a triumfa în «jungla» vieții”, ne-a mărturisit aceasta.
De asemenea, pe perioada studenției tânăra a participat la un intership și un stagiu de practică, precum și la diferite concursuri și conferințe cu scopul diseminării rezultatelor obținute în cadrul proiectului ei de diplomă, intitulat “Dispozitiv de asistare a persoanelor cu deficiențe respiratorii”. Dincolo de reușitele academice, cele mai frumoase amintiri din facultate rămân cele cu oamenii pe care i-a cunoscut.
“Pot spune că am legat cele mai strânse prietenii, în pauzele scurte dintre cursuri în care fugeam însetați după cafeaua de la automat, pe holurile goale după laboratoarele de vineri seara, în timpul cursurilor în care ne uitam în permanență la ceas și ne înțelegeam din priviri ori prin întâlnirile de la cafenele. Astfel, alături de acești oameni am trăit atât momente frumoase, cât și momentele acelea de panică dinaintea examenelor, viața academică devenind un cumul de emoții și trăiri”, ne-a povestit Mădălina.
Întrebată cum au fost pentru ea cursurile online, tânăra ne-a răspuns că pandemia a ajutat-o să își gestioneze mai bine timpul și să poată participa la diverse webminarii și cursuri, însă partea negativă este că a fost mai puțină practică în laborator.
În final, Mădălina ne-a mai spus că vrea să profeseze în țară, mai întâi în Brașov, dar nu exclude să plece în străinătate dacă ceva nu se potrivește așteptărilor ei, Până atunci însă își va continua studiile în cadrul programului de masterat “Sisteme Mecatronice în Industrie și Medicină”.
Obiectiv Vocea Brăilei, 19 august 2021
TOPUL LICEELOR DUPĂ MEDIILE DE ADMITERE
* anul acesta s-a intrat cu medii mult mai mici decât anul trecut, fiind diferențe de aproape un punct chiar și la liceele bune * cu cele mai mari medii s-a intrat la Colegiul “Murgoci”, liceul având toate clasele în top 10 specializări din Brăila * mai mult, colegiul are două specializări și în top 50 specializări din țară * și anul acesta s-a intrat cu medii sub 5 la liceu, cea mai mică medie de admitere fiind 3.51
Admiterea în învățământul liceal s-a încheiat, iar elevii au aflat la ce colegii sau licee vor învăța din toamnă. Așa cum redactorii “Obiectiv” preconizau într-o analiză realizată înainte de completarea fișelor de opțiuni ale elevilor, anul acesta s-a intrat cu medii mai mici la toate specializările de la toate liceele, fie ele teoretice sau tehnologice. Sunt diferențe chiar și mai mari de un punct dintre mediile de admitere de anul trecut și anul acesta la liceele tehnologice, însă diferențe majore sunt și la liceele de prestigiu. Spre exemplu, la Colegiul Național “Nicolae Bălcescu”, la specializarea matematică-informatică s-a intrat cu medii sub 8, iar anul trecut ultimul intrat avea o medie de 8.87.
Ca în fiecare an, adolescenții s-au îndreptat către liceele teoretice, iar la cele tehnologice au rămas locuri libere. Trebuie spus că și în acest an s-a intrat cu medii sub 5 la liceu, cea mai mică medie de admitere fiind 3.51, a unui candidat de la Liceul “Matei Basarab” Măxineni.
În ceea ce privește topul primelor 10 licee din Brăila după mediile de admitere la clasa a IX-a, așa cum precizam și la început, s-a intrat cu medii mai mici ca anul trecut. Iată cum arată clasamentul:
Unitate de învățământ/ultima media anul acesta/ultima medie anul trecut
1. Colegiul Național ”Gh. M. Murgoci – 8.89 - 9.23
Și în acest an, Colegiul “Murgoci” se menține pe primul loc în ierarhia pe județ. De altfel, liceul are toate cele 5 specializări în top 10 specializări din Brăila. Cu cele mai mari medii s-a intrat la Științe ale naturii - 9.51 (9.63 a avut anul trecut ultimul elev admis). La clasa de Matematică-informatică bilingv-engleză, considerată cea mai bună din județ, ultima medie este 9.49 (9.55 anul trecut). La cele două clase de mate-info linia s-a tras la 9.38 (9.58 anul trecut). La Științe sociale, ultima medie 9.02. Prin comparație, anul trecut la această clasă ultima medie a fost 9.40. În final, la Filologie, ultima medie este 8.89 (9.23 în 2020).
[ ... ]
Top 10 specializări din Brăila - Ultima medie
1. Colegiul Național "Gh. M. Murgoci" - Științe ale naturii - 9.51
2. Colegiul Național "Gh. M. Murgoci" - Mate-info bilingv engleză - 9.49
3. Colegiul Național "Gh. M. Murgoci" - Mate-info - 9.38
4. Liceul Teoretic "Nicolae Iorga" - Științe ale naturii - 9.04
5. Colegiul Național "Gh. M. Murgoci" - Științe Sociale - 9.02
6. Colegiul Național "Gh. M. Murgoci" - Filologie - 8.89
7. Liceul Teoretic "Nicolae Iorga" - Mate-info - 8.81
8. Liceul Teoretic "Nicolae Iorga" - științe sociale - 8.74
9. Liceul Teoretic "Nicolae Iorga" - Filologie - 8.50
10. Colegiul Național "Nicolae Bălcescu" - Științe Sociale - 8.37
Topul liceelor brăilene pe specializări
Primele trei locuri în topul fiecărei specializări se prezintă astfel:
Matematică-informatică
1. Colegiul Național "Gh. M. Murgoci" - 9.38
2. Liceul Teoretic "Nicolae Iorga" - 8.81
3. Colegiul Național "Nicolae Bălcescu" - 7.85
Științe ale naturii
1. Colegiul Național "Gh. M. Murgoci" - 9.51;
2. Liceul Teoretic "Nicolae Iorga" - 9.04;
3. Colegiul Național "Nicolae Bălcescu" - 8.25.
Științe Sociale
1. Colegiul Național "Gh. M. Murgoci" - 9.02
2. Liceul Teoretic "Nicolae Iorga" - 8.74
3. Colegiul Național "Nicolae Bălcescu" - 8.37
Filologie
1. Colegiul Național "Gh. M. Murgoci" - 8.89
2. Liceul Teoretic "Nicolae Iorga" - 8.50
3. Liceul Pedagogic "D. P. Perpessicius" - 8.05
Colegiul “Murgoci”, două locuri în top 50 specializări pe țară
Liceul brăilean se numără și anul acesta printre cele mai bune din țară, având două clase în to 50 specializări pe țară. Este vorba despre specializarea Științe ale naturii, care ocupă locul 25 în clasamentul național, și de specializarea matematică-informatică bilingv engleză, care ocupă locul 31. Colegiul “Murgoci” înregistrează rezultate mai bune față de anul trecut, când în top 50 de specializări pe țară a fost prezent pe locul 44 cu clasa de Științe ale naturii. Primele cinci locuri în clasamentul național sunt ocupate de specializări de la Colegiul Național “Sfântul Sava” din București, Colegiul Național “Gheorghe Lazăr” din București și Colegiul Național “Frații Buzești” Craiova.
Obiectiv Vocea Brăilei, 11 august 2021
TOPUL LICEELOR
Promovabilitatea la Bacalaureat 2021 pe unități de învățământ
* pe primul loc se află, din nou, Colegiul Național ”Gh. M. Murgoci”, cu 100% promovabilitate * mai mult, aproape 90% dintre absolvenții acestui liceu au medii peste 8, ceea ce plasează ”Murgociul” pe locul 14 în clasamentul național al celor mai bune licee * podiumul din Brăila este completat de Liceul Teoretic ”Nicolae Iorga” (locul 2) și Colegiul Național ”Nicolae Bălcescu” (locul 3) * în comparație cu ierarhia de anul trecut, cel mai mare progres în ceea ce privește promovabilitatea se înregistrează la Liceul Teoretic ”G. Vâslan” Făurei și Colegiul Economic “Ion Ghica”
[ ... ]
Șapte licee teoretice, două licee vocaționale și un liceu tehnologic sunt în top 10 cele mai bune licee din Brăila după afișarea primelor rezultate la Bacalaureat! De departe cea mai mare performanță se înregistrează la Colegiul ”Murgoci”, acolo unde, pe lângă promovabilitatea de 100%, cei mai mulți absolvenți au promovat examenul cu medii mari. Există licee care au continuat să își îmbunătățească rezultatele, cum este cazul Colegiului Economic ”Ion Ghica” sau a Liceului Teoretic ”G. Vâslan” Făurei. Pe de altă parte, există unități școlare unde rata de promovare a scăzut față de sesiunea precedentă a examenului de Bacalaureat, un exemplu fiind Liceul de Arte, deși la acest liceu s-a obținut singura medie de 10 din Brăila. În ceea ce privește liceele tehnologice, trei unități de învățământ au reușit să își îmbunătățească rezultatele față de anul trecut, fiind vorba despre ”Edmond Nicolau”, ”Nicolae Titulescu” Însurăței și ”Anghel Saligny”. Mai trebuie spus că din cele 21 de licee din Brăila, 9 au o promovabilitate sub 50%. Pentru al doilea an la rând, niciun liceu din Brăila nu are 0% promovabilitate.
Așadar, iată topul liceelor din Brăila conform primelor rezultate de la Bacalaureat:
1. Colegiul Național ”Gheorghe Munteanu Murgoci” – 100%
Toți cei 184 candidați au promovat examenul, însă performanța vine și din mediile obținute de candidați. Concret, doar doi candidați au medii între 6 și 6,99, iar alți 14 candidați între 7 și 7,99. Restul, adică aproximativ 90%, au medii peste 8, după cum urmează: 47 candidați au medii între 8 și 8,99 și 121 au medii între 9 și 9,99. Trebuie spus că 55 absolvenți au medii peste 9,50. Rezultatele sunt chiar mai bune față de anul trecut, atunci când din cei 181 de candidați prezenți la probele examenului, 115 aveau medii între 9 și 10.
[ ... ]
Obiectiv Vocea Brăilei, 7 iulie 2021
ULTIMELE ŞTIRI
-
Festivitatea de deschidere a anului şcolar 2024-2025
Publicată la : 05.09.2024 -
ANUNŢ VIZUALIZARE LUCRĂRI - BACALAUREAT, Sesiunea iunie-iulie 2024
Publicată la : 12.07.2024 -
ANUNŢ DEPUNERE CERERE VIZUALIZĂRI LUCRĂRI EVALUARE NAŢIONALĂ, SESIUNEA IUNIE 2024
Publicată la : 10.07.2024
EVENIMENTE
-
10Oct
2022Cambridge Gold Preparation Centre 2022
Colegiul Murgoci a primit luni, 10.10.2022, distincţia de "Cambridge Gold Preparation Centre 2022". Statutul "Gold Preparation Centre" este cea mai înaltă distincţie Cambridge, marcă a excelenţei în pregătirea candidaţilor pentru examenele Cambridge English şi reprezintă o validare a performanţei şi loialităţii Colegiului Naţional «Gh. Munteanu Murgoci» în pregătirea elevilor pentru examenele Cambridge. Distincţia "Gold Preparation Centre 2022" a fost acordată de Cambridge Assessment English şi a fost înmânată de Doamna Aniella Buşilă, reprezentant special Cambridge Assessment English în România, profesorilor de limba engleză din cadrul Colegiului Naţional "Gheorghe Munteanu-Murgoci" împreună cu o scrisoare de mulţumire pentru pregătirea elevilor pe parcursul anilor. Articol Ziarul Obiectiv Vocea Brăilei Evenimentul prezentat pe Facebook -
20Mar
2022Olimpiada de Geografie - Etapa Judeţeană, 20 martie 2022
1. Elevilor le este permis accesul în sălile de clasă, Colegiul Național ”Gh. M. Murgoci”, duminică, 20.03.2022, în intervalul orar 9,15-9,45, pe baza carnetului de elev. Se vor așeza în bănci, în ordine alfabetică, conform listelor de repartiție. 2. Durata concursului este de 3 ore și constă în probă teoretică scrisă. 3. Toate subiectele sunt obligatorii, acestea rămân elevilor, doar în situația în care rămân în sală până la finalizarea concursului. 4. Elevilor le este interzis accesul în sala de concurs cu materiale/manuale/caiete, mijloace de calcul etc. care au legătură cu subiectele, telefon sau alte mijloace electronice. Elevilor le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul pe durata desfășurării concursului. Frauda sau tentativa de fraudă duce la eliminarea din concurs de către presedintele comisiei, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu. 5. Elevii vor scrie doar pe foile tipizate/ciornele primite, vor folosi pastă/cerneală de culoare albastră. 6. Datele personale se completează pe foile tipizate cu majuscule, conform modelului realizat de către profesorii asistenți. 7. Subiectele rezolvate pe ciornă sau pe foile cu subiecte fotocopiate nu se iau în considerare. 8. Orice greșeală se taie cu o linie orizontală. 9. Elevii primesc atâtea foi tipizate sau ciorne, câte le sunt necesare. 10. Elevii au dreptul să transcrie lucrarea, cu condiția să nu depășească timpul alocat. Timpul nu se prelungește în cazul transcrierii lucrărilor. 11. Elevii vor numerota paginile, la finalul probei, în prezența unui profesor asistent, inclusiv acelea pe care a scris doar câteva rânduri: numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colţul din dreapta, indicând pagina curentă si numărul total de pagini, (de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, dacă elevul a scris în total cinci pagini) și vor semna în procesul verbal de predare a lucrării. 12. Până la finalul probei rămân cel puțin trei elevi în sala de concurs. 13. Rezultatele inițiale obţinute în urma fazei judeţene vor fi afişate la Centrul de concurs și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Brăila, domeniul geografie/concursuri și olimpiade școlare. 14. În conformitate cu Regulamentul specific privind organizarea şi desfăşurarea olimpiadei de geografie nr. 25876/23.02.2022, înainte de depunerea contestației elevul poate solicita să-și vadă propria lucrare, în prezența unui membru al Subcomisiei de organizare și evaluare, care îi va explica modul de acordare a punctajului, conform baremului de evaluare. În situația în care elevul consideră că punctajul stabilit de Subcomisia de evaluare din cadrul Comisiei județene de organizare, evaluare și de soluționare a contestațiilor nu este în concordanță cu baremul afișat, poate depune contestație. 15. Eventualele contestații se depun luni, 21 martie 2022, la secretariatul Colegiului Național ”Gh. M. Murgoci”, în intervalul orar 12,00 – 15,00. 16. Nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială prin creștere sau descreștere, indiferent de diferența dintre nota inițială și nota obținută prin contestație. 17. Deciziile comisiei de contestaţii sunt definitive, după validarea lor de către preşedintele executiv al Comisiei județene de organizare, evaluare și de soluționare a contestațiilor, iar rezultatele contestațiilor sunt consemnate într-un proces-verbal, care este semnat de toți membrii comisiei de contestaţii. 18. Rezultatele finale sunt afișate la Centrul de concurs și pe site-ul inspectoratului școlar, domeniul geografie/concursuri și olimpiade școlare. 19. Ierarhia se stabilește în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute 20. La etapa națională a olimpiadei se califică elevul cu cel mai mare punctaj pe an de studiu, dar care a obținut un punctaj de cel puțin 75% din punctajul maxim acordat probei. 21. În situații de punctaje/ note egale, candidații vor fi departajați în funcție de punctajul obținut la subiectul cu cea mai mare dificultate (și cu cel mai mare punctaj), în situația unui punctaj egal obținut la acest subiect, se va lua în considerare punctajul obținut la următorul subiect după gradul de dificultate/punctajul atribuit. 22. În conformitate cu prevederile Metodologiei cadru, în anul școlar 2021-2022, nu se atribuie locuri suplimentare în vederea participării la etapa națională. 23. Toți elevii participanți la etapa județeană a Olimpiadei de geografie primesc diplomă de participare. 24. Acordarea premiilor este stabilită, în funcție de ierarhia pe clase/nivel de studiu, în ordinea descrescătoare a notelor, care nu trebuie să fie mai mici de 75% din punctajul maxim acordat probei. 25. Elevii vor semna procesul verbal de instruire. -
15Feb
2022ZIUA NAŢIONALĂ A LECTURII
Activităţi desfăşurate în cadrul evenimentului: • TE CUNOSC PRINTR-O CARTE! (activitate colaborativă) - Prof. Dr. GABRIELA VASILIU • AM CITIT, AM VĂZUT, AM SCRIS, AM DĂRUIT! - Descrierea artistică-Faleza Dunării -Proiect - clasa a VI-a, Prof. Dr. ANA COMAN • SUPER9VA-SCRIERI SF. -Clasa a IX-a B (carte în curs de publicare), coordonator: Prof. Dr. ANA COMAN • LA TEATRU-O SCRISOARE PIERDUTĂ de I.L.CARAGIALE- CONCURS INTERPRETARE clasa a XI-a B, coordonator: Prof. Dr. ANA COMAN • VIS de MARIN SORESCU-HERMEUTICĂ - clasaa XII-a B, coordonator: Prof. Dr. ANA COMAN • INTERVIURI IMAGINARE: PERSONAJELE ROMANULUI ENIGMA OTILIEI - clasa a X-a B, coordonator: Prof. Dr. ANA COMAN • CURIOZITĂȚI DIN SPATELE SUCCESULUI LITERAR - clasa a X-a D, coordonator: Prof. VIOLETA GHEORGHIȚĂ • CONVINGE-MĂ SĂ TE CITESC! - clasa a IX-a D, coordonator: Prof. VIOLETA GHEORGHIȚĂ • RECUNOAȘTE AUTORUL! - clasa a IX a D, coordonator: Prof. VIOLETA GHEORGHIȚĂ