ACTIVITĂȚI EXTRACURRICULARE - detalii

Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” în cadrul Colegiului Național “Gheorghe Munteanu Murgoci”

În anul scolar 2023-2024, 18 elevi ai Colegiului National “Gh. M. Murgoci” Braila,  participa la un proiect  cultural - educativ  impreuna cu alti 18 elevi ai  scolii “I.C. Pacchiotti-Revel” Torino.

      În cadrul acestui proiect profesorii coordonatori au propus doua vizite cultural- educative: in Braila – noiembrie 2023 si in Torino - mai 2024. Proiectul și-a propus să promoveze valorilor culturale, tradiţiile şi obiceiurile din țările participante, să ofere ocazia elevilor să cunoască și să compare sistemul de învățământ din aceste țări  și să lege prietenii. Întregul proiectul are ca limbă de comunicare, limba engleză, având ca obiectiv principal intelegerea contextului international educational.

        Programul primei  vizite  care s-a desfasurat saptamana trecuta la Colegiul Murgoci a cuprins o întâlnire a profesorilor coordonatori cu directorii școlii partenere, Prof Giurca Mihaela si Prof Mocanu Romeo, activitati educative si artistice cu profesorii și elevii implicati, vizitarea centrului istoric  al orasului, precum și o vizita a capitalei. Elevii au locuit la familiile partenerilor si au  avut ocazia să cunoască o parte din valorile tradiționale ale familiei și să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare.   

     “Proiectul consta intr-un schimb de experiente culturale cu alti elevi de varsta noastra din Torino, prezentarea reciproca a sistemului de invatamant, a obiceiurilor si a traditiilor din ambele tari implicate, socializarea, dezvoltarea personala a elevilor, imbogatirea cunostintelor si oportunitatea de a experimenta un alt stil de viata, intr-o tara straina. In urma activitatilor desfasurate in cadrul proiectului, am constientizat importanta cunoasterii culturii propriei tari si a limbii engleze, limba internationala prin care am comunicat cu ceilalti elevi. Un astfel de proiect introdus in institutiile de invatamant din Romania are un rol important in dezvoltarea personala, a cunostintelor si a abilitatilor unui elev. Maria Alexandra Toporau, eleva clasa a 9-a

    “Participarea la un proiect de schimb de elevi din tari diferite este pentru mine o oportunitate unica de a experimenta un alt fel de mod de invatare si formare, cu un impact semnificativ atat din punct de vedere educational, cultural, cat si al dezvoltarii personale. Experienta aceasta nu doar ca faciliteaza imbunatatirea comunicarii intr-o limba straina si cunoasterea in mod practic a sistemului educațional al unei țări diferite, dar ne ofera mai cu seama ocazia dezvoltarii interculturale si a abilitatilior de adaptare. Din punctul meu de vedere, cel mai interesant si important aspect este implicarea intregii familii in acest proiect, elevii participanti avand prilejul de simti pe viu viata cotidiana a partenerilor sai straini, cu valorile sale, obiceiuri, idei sau experiente culinare, diversificandu-si astfel perspectivele. In ceea ce ne priveste, nu doar ca am gazduit acasa un elev italian, ci l-am integrat in viata noastra, facandu-l sa se simta parte din familie. La randul lor, parintii si fratii acestuia, cu care deja am comunicat de mai multe ori, mi-au vorbit despre orasul lor si mi-au declarat ca sunt nerabdatori sa ma primeasca la ei acasa. Bineinteles, si noi abia asteptam completarea experientei cu calatoria noastra in Italia. Nu in ultimul rand, consider ca schimbul ofera posibilitatea de a stabili si de a mentine legaturile si dincolo de termenul proiectului, beneficiile pe termen lung ale imbogatirii acestei experiente fiind nebanuite. In familia mea exista un astfel de exemplu: un schimb de elevi din copilaria parintilor mei este astazi, dupa mai mult de 30 de ani, o prietenie in care sunt implicate deja 3 generatii.” Tudor Vlad Ioan, elev clasa a 9-a

     “Eu si colegii mei ne-am implicat in acest proiect, deoarece am considerat ca este o oportunitate unica in viata. Am avut ocazia de a primi in casele noastre niste copii din alta tara. Am aflat multe lucruri despre cultura si obiceiurile lor, in acelasi timp prezentandu-le pe ale noastre. Suntem nerabdatori cu totii sa mergem in Torino pentru o experienta completa si suntem foarte recunoscatori pentru toate amintirile frumoase facute.”  Boldeanu Dragos, elev clasa a 9-a

        “Școala noastră s-a bucurat de un feed-back pozitiv din partea evilor din Torino in urma vizitei din saptamana trecuta. Au apreciat programul diversificat ce le-a permis atât facilitarea cunoașterii sistemului educational românesc, cât și a tradițiilor și culturii noastre. Elevii au ocazia de a participa la acest proiect de schimb în cadrul căruia isi vor dezvolta noi competențe, vor deveni conștienti de realitățile sociale și de diferențele culturale și isi vor consolida valori precum solidaritatea, democrația și prietenia.” Prof. coordonator Craciun Mariana        

 

Colegiului National “Gh. M. Murgoci” Braila, Romania 

   Profesori coordonatori:  Craciun Mariana, Gheorghita Violeta

“I.C. Pacchiotti-Revel” Torino, Italia,

    Profesori  coordinatori :Silvana Mariella, Elisabetta Aloi

PR_IT_2023-2024_1.jpg
Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” - Foto 1
PR_IT_2023-2024_2.jpg
Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” - Foto 2
PR_IT_2023-2024_3.jpg
Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” - Foto 3
PR_IT_2023-2024_4.jpg
Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” - Foto 4
PR_IT_2023-2024_5.jpg
Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” - Foto 5
PR_IT_2023-2024_6.jpg
Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” - Foto 6
PR_IT_2023-2024_7.jpg
Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” - Foto 7
PR_IT_2023-2024_8.jpg
Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” - Foto 8
PR_IT_2023-2024_9.jpg
Proiectul Internațional “Cultural Student Exchange” - Foto 9

ULTIMELE ŞTIRI

EVENIMENTE

  • 10Oct
    2022

    Cambridge Gold Preparation Centre 2022

    Colegiul Murgoci a primit luni, 10.10.2022, distincţia de "Cambridge Gold Preparation Centre 2022". Statutul "Gold Preparation Centre" este cea mai înaltă distincţie Cambridge, marcă a excelenţei în pregătirea candidaţilor pentru examenele Cambridge English şi reprezintă o validare a performanţei şi loialităţii Colegiului Naţional «Gh. Munteanu Murgoci» în pregătirea elevilor pentru examenele Cambridge. Distincţia "Gold Preparation Centre 2022" a fost acordată de Cambridge Assessment English şi a fost înmânată de Doamna Aniella Buşilă, reprezentant special Cambridge Assessment English în România, profesorilor de limba engleză din cadrul Colegiului Naţional "Gheorghe Munteanu-Murgoci" împreună cu o scrisoare de mulţumire pentru pregătirea elevilor pe parcursul anilor. Articol Ziarul Obiectiv Vocea Brăilei Evenimentul prezentat pe Facebook
  • 20Mar
    2022

    Olimpiada de Geografie - Etapa Judeţeană, 20 martie 2022

    1. Elevilor le este permis accesul în sălile de clasă, Colegiul Național ”Gh. M. Murgoci”, duminică, 20.03.2022, în intervalul orar 9,15-9,45, pe baza carnetului de elev. Se vor așeza în bănci, în ordine alfabetică, conform listelor de repartiție. 2. Durata concursului este de 3 ore și constă în probă teoretică scrisă. 3. Toate subiectele sunt obligatorii, acestea rămân elevilor, doar în situația în care rămân în sală până la finalizarea concursului. 4. Elevilor le este interzis accesul în sala de concurs cu materiale/manuale/caiete, mijloace de calcul etc. care au legătură cu subiectele, telefon sau alte mijloace electronice. Elevilor le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul pe durata desfășurării concursului. Frauda sau tentativa de fraudă duce la eliminarea din concurs de către presedintele comisiei, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu. 5. Elevii vor scrie doar pe foile tipizate/ciornele primite, vor folosi pastă/cerneală de culoare albastră. 6. Datele personale se completează pe foile tipizate cu majuscule, conform modelului realizat de către profesorii asistenți. 7. Subiectele rezolvate pe ciornă sau pe foile cu subiecte fotocopiate nu se iau în considerare. 8. Orice greșeală se taie cu o linie orizontală. 9. Elevii primesc atâtea foi tipizate sau ciorne, câte le sunt necesare. 10. Elevii au dreptul să transcrie lucrarea, cu condiția să nu depășească timpul alocat. Timpul nu se prelungește în cazul transcrierii lucrărilor. 11. Elevii vor numerota paginile, la finalul probei, în prezența unui profesor asistent, inclusiv acelea pe care a scris doar câteva rânduri: numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colţul din dreapta, indicând pagina curentă si numărul total de pagini, (de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, dacă elevul a scris în total cinci pagini) și vor semna în procesul verbal de predare a lucrării. 12. Până la finalul probei rămân cel puțin trei elevi în sala de concurs. 13. Rezultatele inițiale obţinute în urma fazei judeţene vor fi afişate la Centrul de concurs și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Brăila, domeniul geografie/concursuri și olimpiade școlare. 14. În conformitate cu Regulamentul specific privind organizarea şi desfăşurarea olimpiadei de geografie nr. 25876/23.02.2022, înainte de depunerea contestației elevul poate solicita să-și vadă propria lucrare, în prezența unui membru al Subcomisiei de organizare și evaluare, care îi va explica modul de acordare a punctajului, conform baremului de evaluare. În situația în care elevul consideră că punctajul stabilit de Subcomisia de evaluare din cadrul Comisiei județene de organizare, evaluare și de soluționare a contestațiilor nu este în concordanță cu baremul afișat, poate depune contestație. 15. Eventualele contestații se depun luni, 21 martie 2022, la secretariatul Colegiului Național ”Gh. M. Murgoci”, în intervalul orar 12,00 – 15,00. 16. Nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială prin creștere sau descreștere, indiferent de diferența dintre nota inițială și nota obținută prin contestație. 17. Deciziile comisiei de contestaţii sunt definitive, după validarea lor de către preşedintele executiv al Comisiei județene de organizare, evaluare și de soluționare a contestațiilor, iar rezultatele contestațiilor sunt consemnate într-un proces-verbal, care este semnat de toți membrii comisiei de contestaţii. 18. Rezultatele finale sunt afișate la Centrul de concurs și pe site-ul inspectoratului școlar, domeniul geografie/concursuri și olimpiade școlare. 19. Ierarhia se stabilește în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute 20. La etapa națională a olimpiadei se califică elevul cu cel mai mare punctaj pe an de studiu, dar care a obținut un punctaj de cel puțin 75% din punctajul maxim acordat probei. 21. În situații de punctaje/ note egale, candidații vor fi departajați în funcție de punctajul obținut la subiectul cu cea mai mare dificultate (și cu cel mai mare punctaj), în situația unui punctaj egal obținut la acest subiect, se va lua în considerare punctajul obținut la următorul subiect după gradul de dificultate/punctajul atribuit. 22. În conformitate cu prevederile Metodologiei cadru, în anul școlar 2021-2022, nu se atribuie locuri suplimentare în vederea participării la etapa națională. 23. Toți elevii participanți la etapa județeană a Olimpiadei de geografie primesc diplomă de participare. 24. Acordarea premiilor este stabilită, în funcție de ierarhia pe clase/nivel de studiu, în ordinea descrescătoare a notelor, care nu trebuie să fie mai mici de 75% din punctajul maxim acordat probei. 25. Elevii vor semna procesul verbal de instruire.
  • 15Feb
    2022

    ZIUA NAŢIONALĂ A LECTURII

    Activităţi desfăşurate în cadrul evenimentului: • TE CUNOSC PRINTR-O CARTE! (activitate colaborativă) - Prof. Dr. GABRIELA VASILIU • AM CITIT, AM VĂZUT, AM SCRIS, AM DĂRUIT! - Descrierea artistică-Faleza Dunării -Proiect - clasa a VI-a, Prof. Dr. ANA COMAN • SUPER9VA-SCRIERI SF. -Clasa a IX-a B (carte în curs de publicare), coordonator: Prof. Dr. ANA COMAN • LA TEATRU-O SCRISOARE PIERDUTĂ de I.L.CARAGIALE- CONCURS INTERPRETARE clasa a XI-a B, coordonator: Prof. Dr. ANA COMAN • VIS de MARIN SORESCU-HERMEUTICĂ - clasaa XII-a B, coordonator: Prof. Dr. ANA COMAN • INTERVIURI IMAGINARE: PERSONAJELE ROMANULUI ENIGMA OTILIEI - clasa a X-a B, coordonator: Prof. Dr. ANA COMAN • CURIOZITĂȚI DIN SPATELE SUCCESULUI LITERAR - clasa a X-a D, coordonator: Prof. VIOLETA GHEORGHIȚĂ • CONVINGE-MĂ SĂ TE CITESC! - clasa a IX-a D, coordonator: Prof. VIOLETA GHEORGHIȚĂ • RECUNOAȘTE AUTORUL! - clasa a IX a D, coordonator: Prof. VIOLETA GHEORGHIȚĂ

ORAR valabil din 27 februarie 2023

PERSONAL DIDACTIC DE PREDARE

6

DOCTORAT

44

GRAD DIDACTIC I

4

GRAD DIDACTIC II

1

GRAD DEFINITIV